Dreng / mand16 år
Jeg har haft rigtig tør mund lige siden jeg indtog amfetamin jeg tog den første bane i fredags nasalt og så tog jeg hver gang trætheden ramte, jeg holdte mig vågen fra Fredag aften til Søndag aften og jeg har stadig tør mund, skal jeg søge læge?

Svar fra rusmiddelekspert Torben Vangsted Boel Hansen
Hej
Det er rigtig svært for mig at give et enkelt svar på dit spørgsmål.
Jeg tænker du har sat din krop godt og grundigt på over arbejde ved at tage amfetamin non stop over så lang tid, og derfor ikke har sovet. Det er muligt at din mundtørhed kan være en udtryk for at din krop er ude af balance. Hvis jeg skal komme med en anbefaling og den eneste bivirkning du oplever er mundtørhed, så ville jeg give det et par dage mere inden jeg gik til lægen med det. Hvis du der i mod oplever andre bivirkninger, så vil de være en god ide at blive tjekket af en læge.
Med venlig hilsen
Torben