Dreng / mand15 år
Hej jeg har taget ecstasy 2 gange og tømt 20 lightergas flasker og suget 3 gram amfetamin alt det har været igennem mit liv fra 15 til næsten 16 årig  ting jeg har gjort
Jeg gør meget og tænker på om det kan lade sig gøre at få et ordenligt arbejde pga min fortid har røget hash fast i 2-4 måneder og tømt nok 20 flasker lightergas over 2 måneder
Er det spild af tid at gå i skole?
Kan jeg stadig få en uddannelse eller klare mesterlære og så få arbejde som håndværker

Svar fra rusmiddelekspert Morten Hørup
Hej
Tusind tak for dit spørgsmål.
Nej, det er absolut ikke tidsspilde at gå i skole, men en nødvendighed hvis du skal videre i det danske uddannelsessystem.
Om du kan få en uddannelse eller kan komme i mesterlære afhænger ikke af om du har taget stoffer eller ej, men om at du har viljen til at stoppe med stofferne og lysten og gejsten til at få søgt arbejde eller læreplads.
Jeg kender masser af unge der har taget stoffer og som er kommet videre. Fælles for dem alle er at de er stoppet med at tage stoffer og derved har fået det overskud der skal til for at udvilke sig.
Tro på dig selv og held og lykke med skolen/lærepladsen/arbejdet:-)
Mange hilsner
Morten