Dreng / mand17 år
hej brevkassen.
jeg er en dreng på 17 år der har haft et "hash" misbrug i snart 1 år pga jeg nøjer med noget angst og depression, jeg er begyndt inden for de sidste par måneder at have tinnitus og den blever forværret når jeg ryger og nogle gange får jeg angstanfald når jeg ryger.
-er det nomalt?
-nogen ide om hvad det kan værre?
skal lige sige at jeg næsten kun ryger skunk.

Svar fra rusmiddelekspert Morten Hørup
Hej
Tak for din mail. Det lyder ikke til at du har det godt..
Mange får angstanfald når de ryger hash, specielt af skunk, som er dit foretrukne stof. Grunden til det er at der er en stor koncentration af THC i skunk. Forskere har fundet frem til at THC virker som en katalysator på angst og depression.
I min praksis oplever jeg heldigvis at både angst og depression ofte fortager sig, når de unge jeg arbejder med, stopper med at ryge cannabis. Du kan evt. rette henvendelse til et rusmiddelcenter i dit nærområde, måske de kan hjælpe dig. Mit bedste råd at få stoppet så hurtig som muligt.
Jeg håber du tager den rigtige beslutning, så du kan nyde din ungdom uden at skulle slås med angst, depression og tinnitus
Mange hilsner
Morten