Dreng / mand26 år
Jeg har efter hånden røget hash i 12-13 år, har aldrig holdt en pause der var længere end 6 mdr, jeg har altid vist at alt det hash påvirker mig dårligt, men har aldrig haft held til at stoppe. Jeg har i mange år været en lille smule paranoid og haft lidt tendens til angst, men jeg har ku skjule det, og virket normal udad til. De senere år er det dog blevet meget værre, jeg får nu angst anfald som jeg ikke længere kan styre og skjule, jeg fungere overhovedet ikke socialt, mine øjne flakker når jeg taler med folk jeg får hjerte banken og sveder, jeg har svært ved at overskue at der er mennesker omkring mig. Det er som om min hjerne lukker ned. jeg vil meget gerne stoppe mit misbrug og få noget hjælp med mine mentale problemer, men jeg ved ikke hvor jeg skal starte. Håber at jeg her kan få råd og vejledning. Venlige hilsner.

Svar fra psykolog Eric Allouche
Hej med dig
Hvis du ikke har gjort det før, så skal du starte med at henvende dig til Behandlingscentret i Svendborg. Her er deres hjemmeside med alle de informationer du har brug for at kontakte dem http://behandlingscentersvendborg.dk/
Ud fra det du skriver: at du er begyndt meget ung at ryge hash, at du har røget stort set uafbrudt i alle de år, samt at du begynder at få psykiske problemer, så er det min helt klare vurdering at du bør opsøge behandling så du kan få den nødvendige hjælp til at holde op med at ryge hash, samt at du får hjælp ift dine psykiske problemer.
Skriv igen hvis du har allerede været i kontakt med behandlingscentret i Svendborg og ikke synes at de kan hjælpe dig eller hvis du ønsker en anden slags hjælp.
Ellers, held og lykke med det.
Mvh
Eric