Pige / kvinde27 år
Hej Jeg lider af HPPD og kan se der har været spørgsmål omkring det førhen men dog er det mange år siden! Vil høre om der er kommet ny viden indenfor området da det præger min hverdag i høj grad! Prøver at bevare fokus på de vigtige gøremål i hverdagen, men det forstyrrer mig meget i det hele taget da jeg føler mig ufattelig alene og ikke kan åbne op omkring mit indre liv uden at blive antydet som skør, så har valgt at lukke helt ned og kun snakke om det overfladiske. Dette gør mig bare endnu mere skør! Håber og ber til at der er kommet nyt!

Svar fra rusmiddelekspert Morten Hørup
Hej
Tak for din mail..
Der er mig bekendt ikke sket noget nyt inden for HPPD forskning, men derfor kan der sagtens være sket noget uden min viden:-).
Måske du kan google det på nettet og blive klogere på hvordan du kan reducere de problematikker du slås med.
Her er lidt af det jeg ved!
Alkohol, stoffer og feks. kaffe ikke gør noget godt for folk der døjer med HPPD, desuden er søvn og trygge rammer med andre mennesker noget der kan lindre symptomerne.
Du er nødt til at søge hjælp ved din læge, da det er vigtigt at få behandlet HPPD hurtigst muligt, da der ellers er risiko for at det bliver en kronisk tilstand.
Venlig hilsen
Morten