Dreng / mand17 år
Hej. Prøvede første gang mdma i krystalform i slut juli måned sidste år og har siden der nok taget hver 2 weekend nogle gange flere weekender i træk. Til nytår indtog jeg 1,5 g og har siden der haft 4 anfald hvor jeg, når jeg ligger mig til at sove fået en slags anfald hvor jeg ikke kan bevæge mig heller ikke sige noget og det er som om der står 10 mennesker rundt om mig og råber alt muligt som ''gør det!'' ''Kom igang'' og lign. Det er meget skræmmende hver gang det har sket og det føltes overhoved ikke som en drøm da jeg er ved fuldt bevidsthed før og efter. Har aldrig haft nogle sådan bivirkninger som sådan før dette.. Har ikke taget noget siden nytår. Mit spørgsmål er om dette forsvinder med Tiden eller hvordan? Er det almindeligt ved en sådan forbrug?

Svar fra rusmiddelekspert Morten Hørup
Hej
Jeg må desværre fortælle dig at det er ganske normalt, at få de bivirkninger du beskriver.
Hvorvidt de klinger af eller ej, kan jeg desværre ikke svare på, da det er meget individuelt hvordan hjernen regagerer på MDMA.
De  faktorer der spiller ind er bl.a.  styrke, mængde og antal gange man har taget stoffet.
De nyeste undersøgelser peger dog på at der kan ske varige forandringer i hjernen ved vedvarende brug.
Så… hvis det ikke bliver bedre inden for de næste par uger, råder jeg til at søge læge og fortælle hvad du har taget, og om de symptomer du har.
Her til slut kan jeg ikke advare dig nok mod MDMA. Jeg har i mit virke som Rusmiddelkonsulent gennem mange år, set alt for mange unge der har brugt mange år af deres liv i det psykiatriske system…udelukkende pga. MDMA.
Jeg håber du får det bedre.
Mange hilsner
Morten