Spørgsmål:

jeg tog mdma for et par dage siden ny begynder bevirkningerne.

Dato: 10.10.2015

Køn: 

Dreng/Mand

Alder: 

18år

hey, jeg tog mdma for 4 dage siden tog 0,9g helt genem sigtigt mdmda selv strejket ud på 10 timer.

så her i dag begyndte jeg at å hede bølger og små adralin chock vær femtw minute og de stopper ikke jeg vælgte derfor at kigge lidt på side efekter og fandt ud af at angst og halinuciaion og søvbløs hed er nogle af dem havde læst på bivitkninerne før hen da jeg tog det men husker ikke noget af det stod der men vil gerne vide og jeg skal regne med at det bliver phycolog timer eller bare misbrugs konsulent. har taget mdma 5 gange i løbet af det sidste år og har taget omkring et gram vær gang.

Svar: 

Hej med dig

Det er ikke helt ualmindelig at man kan få underlige eftervirkninger af stoffer. Den meste nærliggende hypotese er at det skyldes at kroppen og hjerne prøver at genfinde deres balance efter en måske lidt for voldsom omgang med stoffer.

Mit bedste råd er at du skal give dig krop og hjerne gode vilkår for at restituere. Slap af, spis sundt, sov det du har brug for og lad være med at indtage stoffer, alkohol og lign. i nogle dage...og normalt skulle alt gå i orden efter nogle dage. Din krop og hjerne er bygget på den måde at de har en naturlig tendens til at genfinde deres "normale" tilstand af sig selv hvis man giver dem muligheden for det. Så umiddelbart, hvis det er rigtigt at du kun tager MDMA 5 gange om året, får du hverken brug for en psykolog eller en misbrugskonsulent i den omgang.

Når det er sagt, så vil jeg gerne fortælle dig at mennesker er ikke lige ift stoffer og alkohol. Nogle får gode oplevelser, andre dårlige, nogle bliver afhængige andre ikke. Når du nu får den slags bivirkninger du beskriver, så tænker jeg at det er den måde din krop prøver at fortælle dig at MDMA ikke er godt for dig længere, og tror mig, det fører aldrig noget godt med sig at overhøre det ens krop prøver at fortælle en. Når det kommer til stykket, så er det altid vores krop som får det sidste ord.

Du er meget velkommen til at skrive igen hvis dine symptomer ikke forsvinder efter få dage.

Mvh
Eric

Erics billede

Besvaret af: Eric Allouche