Pige / kvinde
Hej…jeg har en bror der virkelig har brug for hjælp. Han har i flere år, været på kokain, præcis hvor mange år ved jeg ikke med sikkerhed, da han ikke er ærlig omkring det. Det er endelig gået op for han at han har brug for hjælp. Han vil gerne i behandling. Hvad skal han gøre og hvor hurtigt  kan det gøres. Jeg er virkelig bange for han kan gøre skade på sig selv…mvh. søsteren.

Svar fra rusmiddelekspert Flemming W. Licht
Hej Søster.
Har har krav på at komme i behandling inden for 14 dage. Det vil sige at hvis han henvender sig til et rusmiddelcenter, så skal de inden for 14 dage tage den første samtale med ham, så de kan beslutte (sammen med ham) hvilket behandlingstilbud der er relevant for ham. Typisk et ambulant tilbud, hvor han mens han bor hjemme kommer til nogle samtaler, evt. kombineret med en medicinsk hjælp/støtte til at kunne klare abstinenserne. De fleste rusmiddelcentre har læger, psykologer og andre former for behandler tilknyttet.
Hvis du vil vide mere så skriv igen.
mvh
Flemming