Dreng / mand23 år
Kan se at I tidligere er blevet spurgt ind til e-væsken Skyfall, uden at kende til det. Har i fundet ud af hvad det er? Kender i det? Hvilke bivirkninger er der og i hvor stort omfang er spredt i landet?

Svar fra rusmiddelekspert Thorsten Hauerslev Larsen
Hej
Skyfall er som sådan ikke et entydigt defineret stof, men snarere en fælles betegnelse for ulovlige stoffer, der er designet til at blive inhaleret via e-cigaretter.
I konkrete tilfælde har analyser vist, at Skyfall kan indeholde forskellige stoffer. Et eksempel fra en nylig sag involverede et dissocierende stof beslægtet med Ketamin, som er et bedøvelsesmiddel med hallucinogene virkninger.
Der er også tilfælde hvor Skyfall indeholder syntetiske cannabinoider blandet op i e-væske. Disse markedsføres nogle gange som lovlige erstatninger for hash, men de kan være mere potente og afhængighedsskabende, med en højere risiko for forgiftning.
Håber at du kan bruge svaret.
Mev venlig hilsen Thorsten