17 år
Hej. Jeg har fået afvide af mim ven hvis jeg tager de her såkalde "kul piller" ville min urin test mod hash være fuldstændig clean. Han sadge selv han havde været i misbrug over rigtig lang tid og røg meget ofte, han tog dem 2 dage uden og den var clean?
så jeg er rigtig meget itvivl om de virker eller ikke.
tak.

Svar fra rusmiddelekspert Søren Holm
Hej
Jeg har hørt fra andre unge, at det er en dårlig strategi at forsøge at skjule et cannabisforbrug ved hjælp af kul piller.
Du kan ikke være sikker på, at de virker, og de fjerner muligvis også nogle af de stoffer, der testes efter som kontrolstoffer i urinprøverne.
Der står i nogle af de vejledninger, som man finder på nettet, at man skal drikke rigtig meget vand, så du skal også passe på, at du ikke får vandforgiftning. Det kan være farligt at drikke så meget vand.
Vh
Søren