Dreng / mand20 år
Hej mit navn er Lukas
jeg skriver fordi jeg har haft uro i hoved de sidste 3 dage efter jeg røg en joint som jeg havde lavet med en masse gamle joint skoder som jeg fandt i nogen askebære, samme aften havde jeg også drukket ikke til jeg blev mega fuld men mere at jeg kunne godt mærke,
jeg kan bedst beskrive hvordan jeg har det som at mit hoved er hele tiden aktiv og vil ikke slappe af, jeg har ikke nogen dårlig tanker, jeg kan stadigvæk ha en normal samtale med folk og gøre mit arbejde, men ud over det tænker mit hoved hele på en mærklig måde
mit problem er jeg bange for min uro i hoved ikke vil gå over igen

Svar fra rusmiddelekspert Morten Hørup
Hej
Det lyder til at du har røget for meget og for stærk hash og derfor har tankemylder.
Du skriver ikke hvor meget du tidligere har røget og om du har haft disse symptomer før, men det lyder absolut ikke rart.
Det et par dage siden du har skrevet og mit håb er at du har fået det bedre. Normalt vil det du beskriver, fade ud i løbet at nogle dage.
Hvis det ikke er tilfældet og du stadig har uro  i hovedet, vil jeg anbefale at du søger rådgivning på dit lokale rusmiddelcenter, som findes i alle kommuner i landet og er gratis.
Ellers skal du henvende dig ved din praktiserende læge og fortælle hvad der er sket.
Sidst min ikke mindst vil jeg anbefale at du ikke ryger hash i en lang periode eller helt stopper, da det du oplever så risikere at komme tilbage, bare i voldsommere grad.
Venlig hilsen
Morten