Dreng / mand16 år
hej jeg er en dreng på 16 år og har røget cannabis i ca. 1 år dagligt og stoppet den med at ryge fra den 20 april og skal tage en blodprøve for at se o der er thc i mit blod den 5 juni, så hvor længe kan det spores i blodet?

Svar fra rusmiddelekspert Morten Hørup
Hej
Flot at du er stoppet efter at have røget i et år..
Du kan formodentlig være rolig. Jeg tror ikke at man vil kunne spore thc i din urin den 5. juni. Typisk kan man kan aflevere en ren urinprøve efter 4 uger.
Når jeg ikke er helt sikker er det bl.a. fordi thc ophobes i fedtvæv, så det er forskelligt fra person til person hvor hurtig thc udskilles af kroppen. Desuden er der forskellige tests som måler på forskellige værdier.
Venlig hilsen
Morten