Pige / kvinde28 år
Jeg har røget en joint, da jeg var på festival. Følte mig ikke meget påvirket af det eller fik det skidt dagen efter eller noget. Det er kun anden – tredje gang jeg prøver at ryge, og det er mange år siden sidst.
Da jeg kom hjem fra festivalen har jeg oplevet en (selvfølgelig) en stor træthed, men også en følelse af at gå i en osteklokke/uvirkelighedsfølelse. At jeg ikke fornemmer og mærker følelser og glæde som jeg pleje. Det er meget ubehageligt, og jeg er træt af at være i tilstanden. Den er der ikke konstant, men en stor del af tiden.
Mit spørgsmål er så, om den enkelte joint jeg røg for en uge siden kan være skyld i det?

Svar fra rusmiddelekspert Morten Hørup
Hej
Tak for dit spørgsmål og undskyld ventetiden.
Jeg har haft unge der efter at have taget stoffer herunder hash får en stofudløst psykose. Ikke at det nødvendigvis er det du oplever, men det lyder til at der er sket noget, som kan være udløst af jointen.
Nu er det ved at være længe siden, og jeg håber at dine symptomer er klinget af.
Hvis ikke skal du opsøge din læge, fortælle hvad der er sket, så du kan blive henvist til den rette hjælp.
God bedring
Venlig hilsen
Morten