Dreng / mand18 år
Hej
her for et par uger siden tog jeg lsd og havde et ikke så behageligt trip, jeg havde prøvede lsd en gang før hvor der ikke rigtig var noget galt.
jeg har nu røget hash i et godt stykke tid på daglig basis i 2 år cirka og har aldrig haft nogle problemer eller ubehagelige oplevelser med hash. men her 2 uger efter mit dårlige trip på lsd røg jeg en aften med nogle venner og fik vel det man kalder et flashback fra mit dårlige trip. det varede ikke mere en 5 min cirka, bagefter var jeg Selfølig en smule rystede over at det var "sket igen". jeg har nu været meget usikker på hvad det egenligt er der er forgået om det er fordi jeg er ved at få en hash psykose eller om det bare er flashbacks fra lsd trippet. jeg ved at det er meget normalt at få flashbacks fra lsd og har tænkt på om hash på en eller anden måde kan tricke de her flashback til at komme eller om det bare er et tilfælde at flashbacket kom imens jeg sad og røg?
mit dårlige trip på lsd var som om at jeg ikke turde at gå ind til mine venner jeg var sammen med på tidspunktet. ikke fordi jeg som sådan var bange for dem men fordi jeg var bange for at det at jeg ikke havde et godt trip kunne påvirke dem til ikke at have et godt trip. De første 3 timer af mit trip var sådan set meget godt men halvvejs inde var det som om jeg fik et stød ned igennem min krop og så blev det ligepludselig ikke så fedt mere. det var det samme agtige stød jeg fik da jeg røg hash et par uger efter.
håber at nogle kan forklare mig hvad det er der er forgået

Svar fra rusmiddelekspert Morten Hørup
Hej
Virkningen af LSD er uforudsigelig og afhænger af hvor meget man tager, ens humør og personlighed og hvor man tager det. Mange får flashbacks flere år efter de har taget stoffet og igen er det fuldstændigt uforudsigeligt hvor og hvornår det sker. Jo flere gange man indtager stoffet jo større risici.  Jeg har oplevet på nogle unge, at hash kan tricke flashbacks, så om det for dit vedkommende skyldes det ene eller det andet stof kan jeg ikke svare på.
Hilsen
Morten