Pige / kvinde26 år
Jeg er helt knust i øjeblikket. Inden sommetferien i år røg jeg en del pga. nogle voldsomme ting der skete i mit liv på daværende tidspunkt. Da der faldt ro på tingene stoppede jeg fra den ene dag til den anden. Det er nu 3 mdr siden. Alt i mit liv kører nu på skinner igen. Efter jeg stoppede med at ryge oplevede jeg ingen abstinenser eller noget. Jeg var så ude på hospitalet her i torsdags, hvor jeg frivilligt gik med til at lave en urintest, for at bevise at jeg ikke røg. Til min store overraskelse slog testen ud på cannabis (hele 200). Jeg fik et chok, for det havde jeg slet ikke regnet med. Til det lyder mit spørgsmål. Hvordan kan det lade sig gøre? Der er gået så lang tid og hvor længe tror du der vil gå før det er helt ude af kroppen? Jeg har hørt at det lagrer i kroppens fedtvæv, men jeg synes stadig det er helt chokerende. En kilde sagde at jeg skulle drikke en masse vand/væske osv. Hvilket jeg er i fuld gang med. Jeg har selv tænkt mig nu, at købe en masse tests, så jeg selv kan holde øje med at den falder, for jeg ønsker virkelig for alt i verden at få det ud af kroppen så hurtigt som overhovedet muligt.

Svar fra rusmiddelekspert Søren Holm
Hej
Jeg kan virkelig godt forstå, at du er overrasket over, at testen slår ud efter så lang tids afholdenhed. Og så på 200 ng/ml, det burde ikke kunne lade sig gøre. Måske var det en falsk positiv test, altså simpelthen en fejl. Jeg synes derfor, at det er en god ide, at du selv laver nogle flere test.
Lad mig endelig høre, hvordan det går med de andre test. Jeg er spændt på, om det var en fejl ved testen.
Søren