Pige / kvinde13 år
Hej, jeg er en pige på 13 år.
det skal lige siges at min mor har advaret mig om at man Kunge få psykose osv hvis man røg men det stoppede mig stadig ik.
jeg røg før første gang midt septemper 2022 og det gik helt fint,
grinte, havde det sjovt, følt mig svimmel og rundtosset
og sådan var det også de næste 3 gange. Men ikke den 4 gang.
(29 september 2022) mig og min veninde blev ringet op af en af vores daværende venner
og spurgt om jeg ikke ville med ud og ryge en pind med ham, da han vidste at jeg havde prøvet at ryge før osv. og han Sir også at han tror faktsik han besvimer hvis han selv ryger den, og det skal lige siges at han er en der ryger flere gange om dagen og tager alle muglige syge stoffer. Men jeg Sir stadig væk ja og så ender det med vi sidder der og ryger den pind, og jeg ved ikke andet udover at det var marijuana.
lige pludselig begyndte hele min verden at være negativ og jeg har videoer derfra hvor jeg bar siger "nej.. nej, det… nej." Jeg faldte dybere og dybere ind i de negative tanker og så lige pludselig blev alle tankerne til virkelighed. det var ikke som om at jeg røg ind i en anden verden, men det var som om at se den virkelige verden, bare med et filter på.
jeg svævede mellem helvedes virkeligheden og så ligepludselig så vat jeg i himlen, og det hele føltes bare mærkeligt og det var som om jeg kunne faldte igennem græsset og alt mugligt.
og de sætninger som min veninde og ham her "vennen" sagde, de blev ved med at gentage sig. Og mine handlinger blev ved med at gentage sig. Jeg Ka huske jeg troede jeg var i efter livet og det var sårn det føles når man var død.
og jeg havde kastede mig selv ind i buske og grene for at komme ud af det "helvede" jeg var i.
jeg Blir hentet af min søster og alt er godt. jeg havde ringet ril min mor midt i det hele ig fortalt hende hele sandheden så hun vidste det også.
men så præcis en uge efter det sker er jeg så sammen med 3 af mine venner og sp får jeg sårn en panik i min krop og troede jeg skulle falde ind i bad trip igen.
lige siden den dag har jeg haft en ubeskrivelig mærkelig følese og selv den dag idag føler jeg til tider at episoder i mit liv Blir ved med at gentage sig og i situationer gentager sig og at jeg er i en forkert verden og det Ka være jeg bar er død og det er sådan her det er efter man er død. Og så har jeg fået rigtig meget angst og panik.
jeg har bar brug for en afklaring og få afvide om det er normalt og om det nogensinde stopper og hvad det hedder det jeg går igennem.

Svar fra rusmiddelekspert Thomas Eriksen
Hej
Det lyder som en rigtig grim oplevelse du har haft og stadig mærker dele af.
Det er svært for mig at sige om du har fået en hashpsykose, det kan kun en læge eller psykiater hjælpe dig med at få udredt. Jeg vil dog gerne slå fast at det ikke er normalt at gå rundt og få flashbacks og føle at man  er i en forkert verden, lige som du ikke bør have oplevelsen af at angsten og panikken hele tiden vender tilbage.
Derfor vil mit råd være til dig at tale med din mor om at få lavet en aftale hos din egen læge, så du kan få afklaret hvad det er du mærker og hvad udsigten er til at det går væk.
De bedste hilsner
Netstof-teamet