Pige / kvinde45 år
Jeg har spist broman siden 2001, i forbindelse med min fars død.
Idag er jeg på antidepressive som jeg går til psykiater for, samt broman fra min egen læge.
Jeg føler, at jeg er dybt afhængig af broman og har dem altid på mig "for en sikkerheds skyld".
jeg lider meget af angst og er bange for at der skal ske alle noget. Mine børn min mand min familie. Så snart mørket begynder, skal jeg havbe en broman, for at kunne overleve mørket. Samtidig skal jeg også have en, hvis jeg skal noget eller får gæster.
Jeg vil bare gerne ud afm de piller, og så alligevel er jeg bange for at miste dem

Svar fra Brevkasserådgiver Brevkasserådgiver
Hej
Tak for din henvendelse, det lyder ud fra din mail som om du har det svært og hvor er det godt at du får hjælp fra din psykiater og din læge.
At lide af en angst tilstand kan være meget invaliderende på ens hverdag, hvilket du også beskriver.
Jeg vil foreslå dig at du taler med sin psykiater og din læge om dine angstproblematikker, hvis du ikke allerede gør det.
Bromam er et benzodiazepin og der skal derfor udvises forsigtighed, idet der er en stor risiko for tilvænning og afhængighed. Ved ophør efter længere tids brug skal dosis gradvis nedsættes for at nedtrapningen bliver så problemfri for dig som muligt. Det er yderst vigtigt at du går til din læge og får udarbejdet en nedtrapnings plan. Hvis din læge er i tvivl om nedtrapnings proceduren, kan han evt rette henvendelse til nærmeste rusmiddelcenter.
Jeg ønsker dig al det bedste.
Held og lykke
Venlig Hilsen Pernille