15 år
hej mig og mine venner har projekt i skolen og vi har et spørgsmål vi ikke kan svare på men håber i kan
1:kan man formindske stofmisbrugere
og vi håber at i kan svare på det i dag fordi vi skal aflevere vores projekt på fredag så hvis i ikke kan svare på det inden i morgen kan det være ligemeget vi håber at i når og ser spørgsmålet så ville det være meget lettere og svare på spørgsmålet tak

Svar fra psykolog Eric Allouche
Hej med dig
Jeg ved ikke helt hvad du mener med dit spørgsmål, men hvis du spørger om man kan formindske antallet af stormisbrugere enten ved. behandling eller forebyggelse, så er svaret ja….til gengæld hvis du spørger om man kan gøre dem mindre, så er svaret nej 😉
Hvad angår behandling, så plejer man at sige at ca. 30-40% af de stofmisbrugere som går i behandling bliver stoffri når de afslutter deres behandling.
Hvad angår forebyggelse, så ved jeg ikke hvor mange personer ikke starter at tage stoffer pga. forebyggelseskampagner, og jeg ved desværre heller ikke hvor du kan finde den slags informationer.
God arbejdslyst med din opgave
Eric