Pige / kvinde
Hej Eric Allouche.
Lad os håbe, at jeg tager gruelig fejl, at det er mig der har, en FOR livlig fantasi. Jeg bestiller, en Sprite. Der er buffet, så jeg går frem og tilbage,for at hente mad. Foran mig sidder der, nogen unge drenge.Jeg tager en en tår, af den den smager
mærkeligt.på et tidspunkt, kigger en af drenge spøjst på mig.Jeg drikker videre, tænker det nok bare er mig mht sodavanden. Jeg køber samme type sodavand på flaske et andet sted, for at checke den. Den er, der ingen mærkelig smag i.Jeg bliver bange for at sodavanden, på restauranten, havde fået et stof i. Jeg aner ikke en bjælde, om stoffer har aldrig rørt dem. Jeg får det ærlig talt mærkeligt, kvalme og lidt svimmel, angst ting der ikke er der ankommer. JEG vil godt UNDERSTREGE : DET er ikke noget, jeg normalt har til tendens til. Jeg er IKKE skizofren, eller andet psykotisk. min tale er normal.Har der været, et stof i????
hilsen athena

Svar fra psykolog Eric Allouche
Hej Athena
Du må undskylde at det tog mig så lang tid at besvare din mail, men jeg har haft meget travlt på arbejde de sidste uger.
Det er svært at afgøre ud fra det du skriver om din oplevelse skyldes en livlig fantasi eller om der har virkelig været noget i din Sprite.
Man har hørt meget om folk det hælder stoffer i især unge pigers drikke i diskoteket og lign. og i øvrigt læst jeg i en avis for et par dage siden om en taxachauffør som havde begået mange voldtægt ved at bedøve sine kvindelige passagerer med et eller andet stof. Så, fænomenet eksisteret…men det er svært at sige hvor udbredt det er…og endnu mere svært at sige om du har været udsat for det.
Pointen er dog at hvis der havde været et eller andet stof i dit glas, så vil du have reageret mere voldsomt end bare at have kvalme eller være lidt svimmel. Folk som ikke er vant til at tage stoffer og kommer til at tage det, bliver som regel meget påvirket. Så, med mindre det er tale om meget lidt stof de har puttet i dit glas (men hvorfor skulle de så gøre det?), så er det usandsynligt (men dog ikke umulig) at der har været noget i din Sprite.
…og nej, jeg tror heller ikke at du er skizofren eller psykotisk!
Jeg håber at du kan bruge mit svar.
Mvh
Eric