Pige / kvinde14 år
Hej
Jeg har en klasselærer, som ringer hjem om alt jeg gør, og det er jeg ved at være ret træt af. Fordi når jeg kommer hjem fra skole de dage hvor vi har haft hende, så kommer jeg hjem og min siger så "ved du hvem der har haft ringet til mig i dag". Så tænker jeg bare nej nej nej det er simpelthen løgn. Jeg ved ikke hvad jeg snart skal gøre, fordi jeg er ved, at være ret træt af det:(

Svar fra psykolog Eric Allouche
Hej med dig
Tak for dit spørgsmål.
Som du kan regne det ud, ligger det fuldstændigt ud af mit kompetenceområde både fordi det ikke har noget med stoffer at gøre og fordi det er meget længe siden jeg gik i skole.
Når det er sagt, så tænker jeg at det du kunne gøre for at løse dit problemer er at ringe til dig klasselærers kone/mand et par gange om ugen og fortælle hende/ham alt hvad din klasselærer har gjort i skolen denne dag. Så vidt jeg ved er det ikke ulovligt og de kommer hurtigt til at mærke hvor irriterende det er at blive ringet op på den måde.
Du også få en af dine venner/veninder til at ringe til dine forældre et par gange om ugen og fortælle dem om alle de gode og sjove ting du har lavet i skolen. Det kan godt være at det vil få dem til at se din klasselærers opringninger i et andet perspektiv.
Du kan også opføre dig så godt i skolen at din lærer ikke vil ringe til dine forældre…men helt ærligt, jeg er ikke sikker på at det er en god idé 🙂
Held og lykke med det
Eric