Pige / kvinde15 år
Hvad gør hash-misbrug ved unge mennesker?
Underspørgsmål:
Er det procentvise tal steget i forhold til unge der ryger hash?
Hvad er aldersgruppen på dem der ryger hash?
Hvilket køn er der oftest der ryger hash?
Er der fordele og ulemper ved at ryge hash?
Hvor kan man i dagligdagen skaffe hash?
Hvordan kan ens krop reagere på hash i blodet?
Kan man se på folk, at De ryger hash?
Hvad siger lovgivningen om hash i Danmark?
Hvad koster hash pr. gram i dagligdagen?
Hvad er grunden til at der er så mange der ryger hash?
Hvad sker der med deres økonomi?
Hvad kan samfundet og deres familie gøre?
Hvordan kommer man ud af et hash-misbrug?

Svar fra rusmiddelekspert Lone Walsøe
Kære unge projekt-skrivere
Sikke nogle gode spørgsmål i stiller – det skal der nok komme en rigtig god opgave ud af. Jeg vil give jeg nogle ideer til at finde svar på spørgsmålene. I kan med fordel dykke ned i tidligere brevkasse-spørgsmål og svar, som fortæller lidt om hvordan det er ryge hash – fordele/ulemper osv. Jeres spørgsmål om hvor mange der ryger og hvem der ryger, kan I finde svar på hos Center for Rusmiddelforsknings hjemmeside. Og med hensyn til lovgivning er der forskellige love der siger noget om hash. F.eks. Færdselsesloven som siger noget om stof-kørsel og straf. Serviceloven §101 siger noget om behandling af misbrug og Bekendtgørelse om euforiserende stoffer, siger noget om det der er ulovligt.
I kan læse mere i nedenstående nyttige links:
www.netstof.dk
https://altomstoffer.dk/
www.perron3.dk
http://socialstyrelsen.dk/unge/rusmidler
http://psy.au.dk/forskning/forskningscentre-og-klinikker/center-for-rusmiddelforskning/
http://www.sfi.dk/
http://www.dr.dk/tvaers/stoffer-og-hash
http://cyberhus.dk/
https://www.bispebjerghospital.dk/giftlinien
https://www.vive.dk/da/
God arbejdslyst
Bedste hilsner Lone