Pige / kvinde45 år
Hej kære dig. Jeg ved min søn har røget hash for et par mdr siden,jeg ved dog ikke,hvor meget og hvor ofte desværre. Han er 20 år. Jeg havde nu brug for at lave en urintest på ham igår. Havde en m 6 paneler liggende. Den bonnede desværre ud m positiv for thc. Min søn påstår hårdnakket,han ikke har røget siden,jeg fandt ud af det sidst. Han er pt inde og aftjene værnepligt,og har kun muligheden i weekenden,hvis det var. Han var meget rystet og ked af,den var positiv,og holdt fast i,han ikke havde gjort d siden. Kan d passe,at han taler sandt? Kan se den i sjældne tilfælde kan være positiv i urinen 60 dage efter sidste indtag??? Vi har et godt forhold,og har altid talt åbent og ærligt om tingene ham og jeg. Mvh hans bekymrede mor

Svar fra rusmiddelekspert Flemming W. Licht
Hej
Alt efter hvor meget han har røget, så kan det godt være han har ret. Testen kan være positiv i op til 8 uger efter sidste joint. Det afhænger af hvor følsom han er, THC kan gemme sig i fedt vævet. Så jeg tænker du skal vælge at tro på ham. Husk det er vigtigt at aflæse testen korrekt ;-). Så du skal læse brugsanvisningen grundigt.
Jeg tænker også, at hvis din søn ikke virker påvirket og virker "normal" så er der nok ingen grund til bekymring.
mvh
Flemming