Pige / kvinde24 år
jeg ved ikke hvad jeg skal gøre jeg er en ung dame på 24
der har en kæreste på 38 der er i misbrugcenter. han skal hver der i 4 månder han har hvert der er nærsten 14 dage
vores hund har kræft i fredags måtte vi aflive hende da hun var meget syg.
men lige nu gøre det super ondt jeg er helt alene i huset uden vores hund og min kæreste
lige nu har jeg ikke lyst til at hver i det her det er for hårdt 🙁
ps undskyld er ordblind

Svar fra rusmiddelekspert Lone Walsøe
Kære 24 årige kæreste
Det var godt nok trist at jeres hund måtte aflives, det er ofte et større tab end man er forberedt på.
Det lyder som om din kæreste er i misbrugsbehandling på en døgninstitution. Det er man kun hvis det er nødvendigt.
Du må være tapper og finde nogle gode mennesker som du kan tale med om sorgen og tabet af jeres hund. Det der føles hårdt lige nu, fortager sig lidt efter lidt – det må du stole på. Det er vigtigt at du holder ud og klarer det at vente, fordi det har helt sikkert stor betydning for hvordan din kæreste klare sig forløb. Du skal gøre nogle gode ting for dig selv og holde fokus på jeres fremtid.
Det skal nok gå selvom det lige nu føles svært.
Bedste hilsner Lone