Pige / kvinde35 år
Hej
Jeg kender et ungt par (27 og 29 år), der venter barn sammen til sommer. De bor hver for sig, og faderen ryger dagligt hash 2-3 gange dagligt. Må han have samvær med barnet alene? Eller under opsyn? eller andet?
Og hvad hvis han ikke ryger hash, den dag han har samvær med barnet?
Og hvad med f.eks scanninger, lægebesøg osv inden barnet er født. Må han deltage her?
mvh Mille

Svar fra rusmiddelekspert Løkke Dee Vium
Hej Mille
Jeg tænker at det er vigtigt, at det er barnet der er i fokus, og når faren har et dagligt forbrug af hash, er det min vurdering, at det kan være godt at underrette børnefamilieafdelingen med din bekymring.
Så vil der komme en professionel vurdering på hvordan samværet kan være mellem far og barn.
Faren må som udgangspunkt gerne deltage i alle undersøgelser i forbindelse med graviditeter i samarbejde med moren.
De bedste hilser og held og lykke til den kommende lille familie
Løkke