Pige / kvinde48 år
Hejsa,
Jeg har fundet 3 stk. piller i en taske hjemme hos os. Desværre så har jeg en mistanke om at min kæreste tager et eller andet engang imellem ! Jeg tager så meget afstand fra stoffer mm. så jeg flippede helt ud da jeg opdagde de her 3 stk. en hvid og 2 brune, han siger det er smertestillende piller. Kan jeg gå et eller andet sted hen med de piller og få konstateret hvad det er for nogen ? Lige nu ligger de i min håndtaske og det er måske heller ikke så godt tænker jeg !

Svar fra rusmiddelekspert Flemming W. Licht
Hej
Hmmm – Jeg har nogen gange piller liggende løst i lommen, fordi jeg lige har taget dem med og ikke ville have hele æsken med, men så har jeg en æske hjemme, hvis han ikke kan vise æsken eller fortælle hvilken type smertestillende medicin det er, så har han måske et forklaringsproblem.
Jeg synes du skulle tale med din kæreste om dine mistanker om hans forbrug af rusmidler, og hvad det gør ved dig og jeres  forhold, det kan du jo bruge pillerne som anledning til.
Hvis du gerne vil af med dem kan du aflevere dem på apoteket til destruktion.
mvh
Flemming