Spørgsmål i Brevkassen d. 28.11.2017

Nedfald i munden som smager af kokain

Spørgsmål fraPige / kvinde48 år

Hej.

Jeg er misbrugsbehandler og jeg skirver påvejne af en ung mand på 15, som jeg har i behandling. Han har være clean siden sommeferien. Hans størte forbrug var hash, der ud over har han også taget kokain og MDMA, men altså ikke længere.

Og nu kommer spørgsmålet.

Han oplever, hverdag,( aldrig i weekender);  at han har, det han kalder "nedfald" (spyt/snot) i munden. Han siger, at det smager af kokain og det er meget ubehageligt.

Han oplever det kun på hverdage og altid i skoletiden, på nogle lunde samme tidspunkt.

Er det muligt, efter så lang tid, at have den slags bivirkninger??

Eller er det hans hjerene der spiller ham et pus? 

Med Venlig Hilsen

Lotte Stig Nørgård.

Svar fra læge Henrik Thiesen

laage-henrik

Hej

Hvis man skal nærmere et klart svar, bør han forbi en øre-næse-halslæge som kunne checke om der er forandringer af slimhinden som kan forklare det.
Det er lidt underligt at han ikke føler noget i weekenden men måske er det også stressrelateret.

Der sker forandringer med slimhinden når man påvirker den med kokain gennem længere tid. slimhinden bliver tyndere og der kan gå hul i den så det bløder. Det ville ikke være helt fremmed for mig hvis der var forandringer af lugtesans og dermed smagssans i et godt stykke tid.
Så enten forbi en øre-næse-halslæge eller starte med at skylle næsen dagligt eller flere gange dagligt med et såkaldt næsehorn. Det kan købes på apoteket. (https://www.rhinohorn.dk/userguide/)

Hilsen
Henrik

laage-henrik
læge Henrik Thiesen

Henrik Thiesen er overlæge og institutionsleder i Københavns Kommune. Han har arbejdet på rusmiddelbehandlingsområdet i 28 år og har været tilknyttet Netstof siden 2009. Henrik Thiesen er efteruddannet inden for rusmidler og alkohol ved Rutgers University i USA og har bidraget til et utal af konferencer og artikler.

0 kommentar

Skriv en kommentar

Hvis vi vurderer at din kommentar indeholder nye spørgsmål, flytter vi den automatisk, så den bliver oprettet som et selvstændigt spørgsmål i brevkassen.

Relaterede spørgsmål

Hash

Kan man få en psykose vis man har røget for meget hash på engang og hvor lang tid varer psykosen normalt ...

KAMBO-medicin

Er det sandsynligt at, man vil anvende KAMBO-medicin som afvænning i fremtiden? Der ses positive effekter med denne behandlingsmetode. ...

Spørgsmål om weed

Hvad er det der gør at nogle mennesker kan trippe på weed, altså få uvirkelighedsfølelse og nærmest hallucinere eller blive paranoid af meget lidt weed, mens andre “bare slapper mere af”...
Se flere spørgsmål >

Få svar på SMS. Helt anonymt.

Send en sms til 89 008 89 og start samtalen nu

SMS-coachen er gratis og anonym. Alle samtaler slettes efter de afsluttes af vores rådgivere.

Med 3 korte spørgsmål serverer vi dig det bedste content - er du med?

1 / 4