Dreng / mand50 år
Hej, Jeg har en terrasse og min overbo (psykisk syg) har et vindue med skodder foran. Tidligere har jeg informeret hende, at jeg ikke vil have at hun ryger cannabis i vinduet pga. lugten på min terrasse. Det overholder hun i stort set. Men den seneste måned er det kommet en ny lugt som jeg ikke kan genkende. Måske i kan hjælpe mig? Jeg oplever lugten kortvarig kortvarig, måske 10 – 30 sekunder men 2-3 gange hver time. Lugten kan bedst beskrives som sur stank af gammel røg (lidt som hvis man, som ikke-ryger og med frisk næse, går ind i en lejlighed hvor der er blevet røget igennem aftenen forinden). Kan det være rygeheroin eller lignende som jeg kan lugte? Overboen har begrænset budget så rent økonomisk er det nok ikke dyrere end cannabis, men findes der cannabis produkter som lugter som jeg har beskrevet? På forhånd tak

Svar fra rusmiddelekspert Lone Walsøe
Hej
Jeg kan simpelthen ikke svare på dit spørgsmål. Jeg kan gætte og så er mit gæt lige så godt som dit.
Men med hensyn til pris på henholdsvis cannabis og rygeheroin, så er der kæmpe stor forskel. Cannabis er i den forholdsvis billige ende og rygeheroin i den meget dyre ende.
Det er blevet meget almindeligt for nogle mennesker at vipe – altså dampe – og det der ryges sådan kan have alle mulige smage og lugte. Så det kan være en mulighed.
Bedste hilser Lone