Spørgsmål i Brevkassen d. 12.8.2018

Uvirkelig følelse

KategoriBedøvende stofferCannabisCBDEdiblesHashHHCKonkrete bekymringerKrop og sundhedMedicinPot
Se svar
kommentar

Spørgsmål fraDreng / mand17 år

Hej, Jeg har haft en virkelig mærkelig følelse efter jeg røg for snart 2 uger siden. Det var tredje gang jeg røg, men har aldrig haft det sådan efterfølgende.. Jeg fik et såkaldt bad trip, hvor jeg var helt væk, samt kastede op. Jeg har haft konstant hovedpine og går konstant rundt med følelsen af uvirkelighed. Jeg er derfor bange for at jeg har fået en hjerneskade eller lign? Er det noget du tror der kan behandles eller går væk med tiden? Mvh

Svar fra læge Henrik Thiesen

Hej
Jeg tror at du selv har stillet diagnosen. Du har haft en overdosis eller et bad trip og nu har du følger efter det.

Det at du har reageret så negativt på hash gør også at du risikerer at reagere negativt igen så du, hvis du ryger igen, risikerer at få et bad trip.

Jeg tror ikke at du har fået en ”hjerneskade” men du har en reaktion som ligner angst eller depression. Det kan være nødvendigt at behandle med medicin så du må vurdere om du skal gå til din egen læge. Min erfaring er at det er godt at få behandlet hurtigt og kort.

Der ud over kan du selv gøre noget ved at få sovet regelmæssigt, og ikke indtage hverken alkohol eller stoffer før du har fået det bedre.

Hilsen
Henrik

0 kommentar

Skriv en kommentar

Relaterede spørgsmål

Pige / kvinde16 år

Hash

Min datter på 16 har desværre fået nogle venner der ryger puffbars og hash. Hun synes det et helt normalt at ryge hash. Hun har ADHD umedicineret og får Sertralin for angst. En aften tog hun på tur...
Pige / kvinde16 år

Levertal

Hejsa Jeg skal have taget levertal og blodprøve i næste uge fordi jeg skal starte på isotretinoin. Og der bliver holdt 2 fester i weekenden, så jeg ville spørge om det påvirker mine levertal meget ...
Pige / kvinde17 år

er det normalt eller en hashpsykose?

nu er det 3 dage siden jeg sidst har røget, og der fik jeg en lille green out. men det er som om det ikke er helt gået væk og jeg ved ikke hvad jeg skal gøre. jeg har fået så meget angst de sidste ...
Se flere spørgsmål >