Dreng / mand24 år
Hej. Jeg har fået taget en blodprøvning for at undersøge De forskellige tal osv. For at se om de er normale Da jeg var nede ved lægen Idag for at snakke om slanke operation. Kom til at ryge igår. Ellers er det 2-3 uger siden sidst da jeg vil stoppe med det.

Svar fra Rusmiddel-ekspert Helle Cold Larsen
Hej
Tak for dit spørgsmål.
Det er sådan, at når man skal have tage blodprøver hos lægen så aftaler man med lægen/ lægen informerer dig om hvilke, blodprøver der skal tages. Det betyder at din læge ikke tager en blodprøve for forskellige rusmidler, hvis ikke det er det i har aftalt/ du er blevet informeret om.
Mht. blodprøver og hash, så er det sådan at THC kan spores i en blodprøve i 8-10 uger, alt efter hvor ofte og hvor meget du har røget. Men brug det som en tommelfingerregel. Det kan spores i en urinprøve i 4-6 uger, igen alt efter hvor ofte og hvor meget du har røget hash.
Håber du kan bruge svaret her, ellers synes jeg du skal gå ind i vores leksikon, hvor du kan læse mere om hash. Du kan også skrive "hash og blodprøve" i søgefeltet her på www.netstof.dk, så kommer der andre brevkassesvar frem, som handler om noget af det sammen som du her spørger om.
Pas på dig selv, Helle