Dreng / mand18 år
Hej jeg skal d.9 december til en lægeundersøgelse hvor de tjekker for thc. Og jeg fik 2 hiv af en joint med hash d.1 november. altså 39 dage før testen. Jeg ryger ikke normalt. kun en gang imellem i byen. sidst jeg røg inden d.1 november var d.16 oktober… der var det nok 4-5 hiv. og før det er der flere måneder imellem. Jeg er ikke specielt aktiv, og er overvægtig. Jeg vil høre om de kan teste positiv på denne urin prøve. eller om der er noget jeg kan gøre for at hurtigere få thc ud af kroppen. Jeg vil meget gerne have svar da jeg ellers bliver nød til at forsinke mit søfartskole i et halvt år så jeg kan teste negativ. mister også de 5500 jeg har smidt i skolen allerede. Hvis den bliver positiv bliver jeg nød til at skulle teste hver uge i 2 år før jeg kan starte. tak på forhånd.

Svar fra Brevkasserådgiver Brevkasserådgiver
Hej
Hos en person med et længerevarende forbrug, kan THC spores i urinen i op til 6-8 uger (i visse tilfælde længere). Hvis en person som ikke ryger dagligt, ryger én gang, vil personen kunne være positiv i ca. en uge efter indtag. Disse udsagn kan tages som tommelfinger regler.
Derudover har ens fysik også noget at sige ift forbrædningen, idet THCén ophobes i fedtvævet. Der findes ikke nogen simpel regel for hvad du kan gøre for at få det hurtigere ud af kroppen, dog har kost og motion en vis indflydelse.
Jeg håber det bedste for dig og krydser fingre:)