Pige / kvinde44 år
Hej Jeg har en søn på 16 år der har været alene hjemme i weekenden og nu her da vi kommer hjem, finder jeg en lille aflang pakke med noget hvidt melligende stof i under vores sofa. Jeg tror ikke at min søn tager stoffer, men der har været venner på besøg, som vi ikke kender og hvis der skulle være noget vil jeg gerne have det stoppet i tide. Er der et sted hvor jeg kan aflevere det og finde ud af hvad det er? På forhånd tak. Pia

Svar fra rusmiddelekspert Morten Hørup
Hej Pia
Det var da en ubehagelig ting at finde i sofaen.
Mig bekendt, er der umiddelbart ingen steder man kan få analyseret pulveret, med mindre man selv betaler for det og det kan godt blive dyrt. Du kan evt. kontakte biokemisk afdeling på dit lokale hospital, de kan henvise dig til et laboratorium.
Du kan  også aflevere pulveret til politiet, der evt. kan fortælle dig hvad det er for et stof.
Og så vil en snak med din søn og hans kammerater og evt. indragelse af en SSP medarbejder da også være en mulighed.
Håber du får en konstruktiv dialog med de unge.
Mange hilsner
Morten