Vi er igang med projekt i 9. klasse
Hvad gør stoffer ved kroppen? Ikke kun hjernen også generelt hvad det gør fysisk.
Hvordan påvirker det kroppen?
Hvorfor tager man stoffer?
Hvem sælger stofferne?
Hvem køber dem?
Er det verdst sniffe, stikke eller at tage en pille?
Hvilke lande er det flest stoffer?
Hvilke lander kommer stofferne fra?
Har deres fortid noget med deres stofmisbrug at gøre?

Svar fra psykolog Eric Allouche
Hej med jer
Det er godt nok mange spørgsmål I har. Prøv at kigge lidt rundt i Netstof og internet i øvrigt. Jeg er sikker på at I nemt vil finde gode svar.
Her kommer korte svar fra mig.
1+2) Mht jeres to første spørgsmål, så må I sende det til lægens brevkasse og ikke min. Det er ham der ved hvad der sker i kroppen.
3) Man tager stoffer enten fordi man vil have det sjovt, udforske underlige sider af sig selv, o.lgn., eller fordi man har det dårligt med sig selv og vil gerne få det lidt bedre, eller i det mindste, holdt op med at mærke smerten..
4+5) Hvem sælger og køber stoffer er et underligt spørgsmål. Hvad mener I? Ønsker I navne og tlf. numre?
6) Det værste er at stikke sig, fordi stofferne kommer direkte i blodet og fordi der er større chancer for at få en infektion.
7) ?????
8) Det kommer an på hvilket stof man snakker om. Kokain kommer fra Mellemamerika, Heroin fra Asien, meget hash kommer fra middelhavets område.
9) Ja.
God arbejdslyst
Eric