Spørgsmål i Brevkassen d. 30.1.2020

Stoffer

KategoriAndre stofferViden

Spørgsmål fraDreng / mand14 år

Hej jeg er en dreng på 14 år

jeg er ved en projekt opgave om stoffer.

så jeg ville meget gerne spørge om hvordan i tror vi kan formindske forbrugen af stoffer i danmark?

Tusind tak på forhånd

Svar fra rusmiddelekspert Søren Holm

rusmiddelekspert-soren

Hej

Der er typisk tre måder at formindske brugen af stoffer.

1) Gøre det svære at få fat på stoffer. Det kalder man også at formindske tilgængeligheden. Se evt. mere om dette på nettet.

2) Forebygge at unge begynder at bruge stoffer. Det kan være gennem undervisning eller mediekampanger.

3) Stofmisbrugsbehandling. Det er når personer henvender sig på et misbrugscenter eller rusmiddelcenter. Se evt. mere ved at google stofbehandling i din kommune.

 

Jeg håber, at du kan bruge mine svar.

 

Søren

rusmiddelekspert-soren
rusmiddelekspert Søren Holm

Søren Holm arbejder som rusmiddelbehandler på ungdomscenteret i Aarhus Kommune.
Søren har de sidste mange år arbejdet med forebyggelse, rådgivning og behandling indenfor rusmiddelområdet.

0 kommentar

Skriv en kommentar

Hvis vi vurderer at din kommentar indeholder nye spørgsmål, flytter vi den automatisk, så den bliver oprettet som et selvstændigt spørgsmål i brevkassen.

Relaterede spørgsmål

Hash

Kan man få en psykose vis man har røget for meget hash på engang og hvor lang tid varer psykosen normalt ...

Abejde under/imens behandling

Kan man komme i behandling og stadig få lov til at passe sit fuldtidsarbejde ...

KAMBO-medicin

Er det sandsynligt at, man vil anvende KAMBO-medicin som afvænning i fremtiden? Der ses positive effekter med denne behandlingsmetode. ...
Se flere spørgsmål >

Få svar på SMS. Helt anonymt.

Send en sms til 89 008 89 og start samtalen nu

SMS-coachen er gratis og anonym. Alle samtaler slettes efter de afsluttes af vores rådgivere.

Med 3 korte spørgsmål serverer vi dig det bedste content - er du med?

1 / 4