Spørgsmål i Brevkassen d. 28.5.2018

Søn syg

KategoriAndre stofferKonkrete bekymringer
Se svar
kommentar

Spørgsmål fraPige / kvinde44 år

Hej Siden fredag har min søn været skidt. Fredag var sidste skoledag, hvor han kom hjem og klagede over meget ondt i halsen sådan oppe ved de øverste bagerste tænder. Lørdag var han mere ramt og fik feber. Søndag endnu mere ondt og højere feber. Vi kørte på lægevagten. Han blev tjekket med besked om, at det var virus. Søndag sov han hele dagen. I dag mandag har han stadig lige ondt og har igen sovet pånær en tur til lægen for at blive tjekket endnu engang. Samme svar – virus. Han blev meget skidt ved lægen. Kan det være en bivirkning af wn eller anden form for stoffer ? Hilsen

Svar fra læge Henrik Thiesen

Hej
Det kan jeg desværre ikke sige noget om, som er bedre end det vagtlægen har sagt. Du skriver ikke hvor gammel din søn er men sandsynligheden for at han har fået en slem forkølelse med feber er meget større end at det er stofrelateret. Feber i forbindelse med stoffer ses oftest i tilknytning til at man tager stimulanser og i timerne efter.

Der er kun én vej frem hvis du har mistanke om at noget andet er galt – det er at spørge ham og stille dig selv tilfreds med det svar du får.

Mange hilsner
Henrik

0 kommentar

Skriv en kommentar

Relaterede spørgsmål

Pige / kvinde40 år

Oxycondon

Hej Er så fortvivlet og på randen til at blive skør i hovedet af at tænke mig gul og blå, for at finde på løsninger som virker. Min man er i behandling på CSU for misbrug af Oxycondon. Han lyver om...
Pige / kvinde57 år

Min søn bruger tramadol ca 4 piller pr dag

Hvad kan jeg gøre for at hjælpe – han tager dem mest til nat – vi har prøvet udtrapnong gennem lægen – men de tog han kørekort – det skal han bruge tul sit job – så ha...
Pige / kvinde19 år

Stofgæld

Hej, det her er et længere skriv, beklager, men kunne ikke gøre det kortere… Jeg er en ung pige, som har fået en stofgæld på omkring 10.000kr og denne gæld er voksende for hver måned jeg ikke betal...
Se flere spørgsmål >