Pige / kvinde16 år
Hvis man har tager nikotin hvor lang tid går der så før der ikke er mere nikotin i kroppen og hvis man skal ha taget en stikprøve vil den så vise negativ efter 48 timer?

Svar fra rusmiddelekspert Søren Holm
Hej Mie
Der er stor forskel på, hvor hurtigt nikotin er ude af kroppen hos forskellige mennesker, og det afhænger bl.a. af genetik, så det er svært at vide på forhånd. Men generelt vil nikotin være ude af blodet efter 1 til 3 dage, og ude af urinen efter 3 til 4 dage.
Husk, at man kun finder nikotin i en blodprøve, hvis man tester efter det. Hvis du skal have en blodprøve ved lægen af andre årsager, så tester de ikke efter nikotin.
Søren