Spørgsmål i Brevkassen d. 21.4.2017

HPPD ongoing/Depersonalisering

KategoriAndre stofferKonkrete bekymringerPsykisk sygdom
Se svar
kommentar

Spørgsmål fraDreng / mand26 år

Hej, Jeg lider af en ikke aftagende og konstant HPPD og har gjort det i over 10 år. Jeg har forsøgt at opsøge hjælp engang tidligere på psykiatrisk men det var forgæves da mine symptomer blev klassificeret som værende ala noget skizofrenisk. Har set igennem det visuelle og forsøgt at ignorere det, men jeg kan ikke længere ignorere de følgekonsekvenser jeg mener at HPPD'en har på mig. Depersonalisering, følelsen af verden ikke er "ægte" og en høj grad af depression. Jeg bliver lynhurtigt træt i miljøer med meget aktivitet, det er som at jeg sensorisk overcharger. Kan se der har været tidligere henvendelser ang. Emnet og vil meget gerne høre om du ved om der er ny information vedrørende lidelsen da der på det tidspunkt ikke fandtes meget.

Svar fra læge Henrik Thiesen

Hej

Spørgsmålet dukker op med lange mellemrum og der er ikke meget nyt at berette fra den videnskabelige front heller fordi de fleste tilfalde svinder af sig selv.

Mit bud vil være at søge hjælp hos en speciallæge i neurologi som kan se på om der er andre mulige forklaringer og eventuelt forsøge med medicinsk behandling af synsforstyrrelserne.

Hilsen
Henrik

0 kommentar

Skriv en kommentar

Relaterede spørgsmål

Pige / kvinde16 år

stofmisbrug hos unge – projektopgave

Vi er to elever fra Fredensborg skole Vilhelmsro, der gerne vil stille nogle spørgsmål. Vores overemne er “Udfordringer i det senmoderne samfund” og vores emne er således “Stofmis...
Dreng / mand14 år

Projektuge – Misbrug og afhængighed

Hej Vi er to drenge fra 8. årgang virupskolen, som har projektuge i uge 11. Vi vil gerne stille dig et spørgsmålsark, fra den 11. marts til den 15. marts, hvis det er muligt. Vi arbejder om “...
Pige / kvinde17 år

er det normalt eller en hashpsykose?

nu er det 3 dage siden jeg sidst har røget, og der fik jeg en lille green out. men det er som om det ikke er helt gået væk og jeg ved ikke hvad jeg skal gøre. jeg har fået så meget angst de sidste ...
Se flere spørgsmål >