Pige / kvinde
Jeg har fundet en lille pose med 3 forskellige piller i, i min venindes jakke. Er det stoffer?? Den ene er en kapsel med noget meget fint sandbrunt farvet pulver i. Så er der en hvid af lang en som ligner en alm. Hovedpinspille men der står intet på dem. Den sidste er en rund en. Jeg har taget et billede af posen. Er det muligt at vedhæfte billede? Hilsen den bekymrede veninde.

Svar fra rusmiddelekspert Morten Hørup
Hej bekymrede veninde.
Det er desværre ikke muligt at vedhæfte et billede!
Jeg har svært ved at identificere de piller du beskriver, men jeg tænker også at du måske kan gribe sagen an på en anden måde.
Du kunne vælge at konfronterer din veninde, og få en dialog i gang omkring brug af stoffer.
Du har måske haft mistanke tidligere og dette fund vil, efter min mening, være en god anledning til at du får be- eller afkræftet din bekymring.
Hvis det viser sig at din veninde har et forbrug/misbrug, kan du foreslå at hun kan henvende sig på det lokale rusmiddelcenter, hvor hun kan få proffesionel hjælp.
Jeg ville ønske at flere unge mennesker havde venner eller veninder, der som dig, handler på indikationer om at der er noget galt.
Håber at du kan bruge mit svar.
Mange hilsner
Morten