Dreng / mand16 år
Hej …. Hvordan kan jeg bedst teste hvad et pulver er? Det er hvidt, fundet sted hvor der ikke burde være noget …. Og jeg har forsøgt at opløse lidt i lunken vand og for underlig respons på narkotest jeg havde liggende …. Der er lidt antydning af steg på AMP samt MOR, men ingen af de andre er der reaktion på …. Jeg har taget tape og fået noget af det hvide pulver på, hvordan tester jeg der bedst? Vh – bekymret Mor

Svar fra rusmiddelekspert Flemming W. Licht
Hej
Tak for dit spørgsmål.
Jeg tænker umiddelbart du har fået det svar du har brug for. Du kan se det slår ud for amfetamin (en tynd eller usikker streg, er i test bevis for at prøven er positiv), så du behøver ikke at teste mere. Det næste du skal gøre, er at tale med din dreng/pige, og finde ud af hvad der sker, og hvorfor du har fundet pulveret der hvor du har fundet det. Det er jo i princippet lige meget om det slår ud for det ene eller andet, det væsentlige er jo at dit barn tager et rusmiddel, så du skal finde ud af:
1. hvorfor
2. hvordan
3. hvornår
og hvad du kan gøre for at hjælpe dit barn med at komme videre i livet.
mvh
Flemmig