Pige / kvinde15 år
Hejsa, jeg skal til en fest på fredag og overvejer at prøve en lille kop lean, men har bare hørt at det kan være farligt hvis man drikker men ufarligt hvis man er ædru, vil gerne høre svar fra en ekspert Hilsen Sally

Svar fra rusmiddelekspert Søren Holm
Hej Sally
Det er helt rigtigt, at det er farligt at blande lean med alkohol, da man kan få blackout, miste kontrollen og gøre ting som man fortryder. Der er dog også risiko ved at drikke lean, selvom det ikke blandes med alkohol.
Lean indeholder et stof, der omdannes til morfin, så hvis man tager Lean, er der risiko for, at man får en overdosis. Hvis man får en overdosis, kan man holde op med at trække vejret, så man skal være ret forsigtig.
Pas godt på dig selv.
Søren