Pige / kvinde16 år
Hej jeg har en ven der står i den lorte situation at han skal testet pga kørekort, problemet er at han har røget i godt hver dag i over et år. Jeg leder derfor efter alle former og måder hvor på han kan blive clean hurtigst muligt. Er åben for alle muligheder. Tak på forhånd

Svar fra Rusmiddel-ekspert Helle Cold Larsen
Hej
Tak for dit spørgsmål.
Jeg tænker det er hash din ven har røget i over 1 år, hver dag.
Altså det er sådan, at din ven ikke kan gøre noget for at blive hurtigere clean som du beskriver det.
Det aktive stof i hash, THC  bliver i kroppen længe, faktisk op til 8-10 uger, når man ryger hash hver dag over en længere periode, som du skriver din ven har gjort.
Så der går noget tid før din ven kan vise en ren test.
Skriv endelig igen, hvis I har brug for det, Helle