Dreng / mand17 år
Hey. Jeg var til fest hos en makker hvor vi tænkte det kunne være sjovt at tage lidt coke. Det endte med at vi allesammen indtog mellem 3-4 gram Per person. Hvor lang tid kan det spores? Og Hvad kan der komme af eftervirkninger?

Svar fra rusmiddelekspert Søren Holm
Hej
Hvis man har taget rigitg meget kokain, kan det spores i op til 10 dage i urinen.
Eftervirkningerne kan være tristhed, træthed, irritabilitet, søvnbesvær og trang til mere kokain.
Den største risiko, når du tager så meget på en gang, er nok at få en forgiftning. Ved en forgiftning kan du risikere at død pga. hjerteblødning, hjerterytmeforstyrrelser, blodprop i hjertet eller fordi din kropstemperatur stiger rigtig meget.
Hvis du blander med store mængder alkohol, kan du også risikere, at din promille bliver så høj, at kroppen kollapser, når kokainen er ude af systemet.
Pas godt på dig selv.
Søren