Dreng / mand16 år
Hej.
Jeg er en dreng på 16 som godt ka lide og gå til fester og hyg med gutterne.
Igår satte jeg på en bænk på en mørk stadion og røg en joint med klump (hulk hash) og tobak. Tog nogle sug i den og havde det fint. Efter cirka 4-5 minutter begyndte det at snorre i mine øjne og ku næsten ik høre noget og min krop blev helt slatten. Jeg var sammen med 2 andre og de sagde at vi sku op til en lygtepæl så der var noget lys. vi skulle op af nogle trapper og på vej op ku jeg ik holde mig selv mer. Da jeg kom helt op af trappen ka jeg ik huske mer, men mine kamerater sagde jeg gik og slingede på vejen og ligepludselig kollapsede. Min ene kamerat nåede og gribe mig og lagde mig ned hvor jeg noget lignene lå og krampede. Var helt væk i 30 sekunder hvor jeg følte jeg sov og derefter vågnede jeg op igen. Var helt våd da jeg vågnede af sved og det gyngede ekstremt meget. Er lidt bange nu for hvad der skete med mig.
Hvad kan have været grunden, tror I? Har jeg "bare" haft røget for meget?
Det skal siges, at jeg ikke er en erfaren ryger, men dog har gjort det er par gange før.

Svar fra rusmiddelekspert Morten Hørup
Hej
Det var da en ubehagelig oplevelse du der har haft.
Alt tyder på at du har røget noget meget stærkt hash og at du derved er blevet for skæv. Du skriver at du har prøvet det før, så du ved at du formodentlig får det bedre efter nogle timer.
Jeg kender mange unge der har røget meget hash og som oplever de her dårlige trips, så det er noget der sker for mange.
Du skal være opmærksom på at din hjerne sender et signal til dig om at den er på overarbejde, så det kan være en god ide at holde lidt igen med de stærke sager i en periode for at undgå tilbagefald.
Håber det var svar nok, ellers skriv ind igen.
Mvh
Morten