Dreng / mand29 år
Hej
jeg har en spørgsmål
jeg bliv stopper her i torsdag af polotiet, fordi jeg havde tusse på halsen også ville de har jeg skulle lavert en narko test fordi jeg er kendt i deres system.
jeg har suget kokain i weekenden, altså lørdag til søndag.
den slog ud på kokain på styptest og kom med en til blodprøver men hvor længe er det i blodet, har læst mange steder nu det ville være 1-3 dag i blodet og det er 80 timer siden jeg har suget kokain, ville det så stadig være i blodet eller hvad? sine den slog ud på spyttest for har prøvet før den slog ud på spyttets før med kokain uden af taget noget også var der ikke noget i blodprøveren og det kan kommer for medisin eller noget andet ?

Svar fra rusmiddelekspert Torben Vangsted Boel Hansen
Hej
Vi er alle forskellige også når det handler om hvor hurtigt vi udskiller eller nedbryder kokain. Jeg kan derfor ikke garantere dig at det jeg nu skriver gælder 100% men hvis du har taget kokain en enkelt gang vil man typisk kunne måle det i spyt og blod test 1-2 dage. Hvis du gør det ofte eller flere dage i træk vil det kunne måles i spyt og blod 5 dage og i urin 10 dage. I helt ekstreme tilfælde har man kunne måle kokain i spyt 10 dage og i urin 22 dage, men som skrevet er det i ekstreme tilfælde hvor vedkommende har taget meget kokain gennem længere tid.
Med venlig hilsen
Torben