Pige / kvinde15 år
Jeg tog Igår nat en OD på mdma, endte på hospitalet og er Idag kommet, ud da mit hjerte er begyndt at banke mere normalt. og forgiftningen er kommet sig lidt. Jeg har dog et spørgsmål omkring hukommelse, kan MDMA fjerne noget af din hukommelse hvis du tager for meget? For kan ik huske så meget af Igår og Idag det føltes som om det bare er et sort hul I min hukommelse.

Svar fra rusmiddelekspert Morten Hørup
Hej
Hvor er det godt at du kom på hospitalet. Jeg håber at du har det godt nu..
Til dit spørgsmål er svaret ja. Når man tager en od af et stof, næsten uanset hvilket et stof det er, så vil man opleve black outs eller hukommelsessvigt. Man slukker så at sige for hjernen og man kan ikke huske hvad man har lavet. Det kan opleves som værende voldsomt ubehageligt, specielt hvis man har været sammen med personer man ikke rigtig kender.
Venlig hilsen
Morten