Dreng / mand16 år
Hej
Jeg har fundet en der sælger hostesaft med kodein som man skal bruge til at lave drinken lean. Jeg gider bare ikke at ende ud i at blive straffet og få en plet på straffeattesten pga. to flakser hostesaft som allerede er pisse dyre. VIlle bare høre hvad straffen er for sådan noget om det bare bliver konfiskeret eller om man får bøde eller faktisk straffet.

Svar fra rusmiddelekspert Morten Hørup
Hej og tak for din mail
Toldstyrelsen kontrollerer postforsendelser, som kommer til Danmark.
Formålet med kontrollen er at undersøge, om forsendelser indeholder varer, som du ikke må føre ind eller ud af Danmark, fx narko, doping og visse skydevåben.
Pakker og breve blive undersøgt som led i stikprøvekontrol ud fra risikovurdering, hundemarkering eller tekniske undersøgelser.
I fald der er ulovlige stoffer eller andet i pakken, bliver politiet kontaktet.
Så hvis stoffet er ulovligt i danmark risikerer i en straffesag. Hvor stor straffen bliver ved jeg ikke men i kan kontakte politiet og få det oplyst:-)
Mvh
Morten