Pige / kvinde20 år
Hej
jeg har været afvænning af ghb i 2 år og jeg er klar til at komme ud af mit misbrug. jeg har stort set altid været klar, men har ikke turde da det er dødeligt farligt at komme ud af. Hvad skal jeg gøre? Og hvor kan man få hjælp?

Svar fra rusmiddelekspert Torben Vangsted Boel Hansen
Hej
Jeg kan godt forstå du er forsigtig, men godt du har taget beslutningen. Alle kommuner i Danmark skal enten selv have et tilbud til mennesker der ønsker hjælp til rusmiddelafvænning, eller en samarbejdsaftale med en anden Kommune eller et privat tilbud.
Her på Netstof har vi en funktion hvor man kan finde sin Kommunes tilbud, men det ser ikke ud til at den kommune du har valgt/bor i har deres tilbud med. Så jeg foreslår du gå ind på din kommunes hjemmeside:
https://www.taarnby.dk/borger/sundhed-og-forebyggelse/information-om-corona/misbrugsbehandling
eller kontakte dem så de kan hjælpe dig med at finde det rigtige tilbud til dig.
Jeg håber det var et OK svar på dit spørgsmål.
Med venlig hilsen
Torben