Dreng / mand29 år
Hej jeg er dn ung mand på 29 jeg har været i et stofmisbrug fra januar i år og til Marts i år. Hvor jeg var afhængig af tina g exstasy jeg sprøjtede bla. T ind diarakte i blodet jeg er holdt op ved og tage en kold tyrker. Jeg har den form for apstinenser hvor jeg ryster helt vildt på mine hænder og mine ben. Hvor længe kan der gå før dette går over ?

Svar fra rusmiddelekspert Morten Hørup
Hej
Når man misbruger Tina også kaldet methamfetamin, så resulterer det i kraftige abstinenser når man stopper. Faktisk har jeg hørt om tilfælde hvor der er gået langt over en måned før man er helt sig selv. Så for dig handler det om at holde ud. Symptomerne kan ud over det du beskriver være manglende energi, depression, selvmords tanker m.m. Hvis du får det som jeg lige har beskrevet vil jeg anbefale dig at søge læge eller dit nærmeste rusmiddelcenter for at få den støtte du har brug for i afvænningsperioden.
Jo længrer tid du holder dig fra stoffet jo bedre vil du til sidst få det.
Held og lykke
Venlig hilsen
Morten