Dreng / mand17 år
Hej. Jeg var i går til noget hygge ved min kammerat da vi kl 00 beslutter os for vi vil ned på tanken for at få en hotdog. Vi føler ikke vi er så fulde. Så jeg tager mit elløbehjul, hvilket var mega dumt. Vi bliver stoppet aF politiet og jeg skal puste i alkometer og efterfølgende til blodprøve fordi alkometeret kun er vejledende.
Jeg får en bøde for alkoholen. det ved jeh godt. Jeg har lavet noget lort.
mit angstpunkt er at jeg dagen forinden prøvede at ryge hash for første gang. Ikke ret meget. Men nok til at jeg kunne mærke en rus.
ved godt de kan spore det hvis de søger efter det, men ved ikke hvad de gør når jeg kun blev sigtet for alkohol.
jeg er vildt nervøs og skuffet over mig selv. Jeg plejer aldrig st gøre sådan noget og jeg har lovet mig selv at det gør jeg aldrig igen.
mvh en forvirret dreng

Svar fra Rusmiddel-ekspert Helle Cold Larsen
Hej
Tak for dit spørgsmål og godt du skriver til os. Jeg kan se det er noget tid siden du har skrevet til os, vi beklager det lidt sene svar:-(
Jeg kan godt forstå du tænker over det, og også er nervøs og lidt  forvirreret.
Når du har røget hash 1 gang som du beskriver du har, og ikke tidligere, kan THC, som er det aktive stof i hash, spores i ca. 1-2 dage.
Håber du har fået mere ro på, og jeg kan læse at du næste gang husker dig selv på på at alkohol og hash, ikke skal være en del af kørsel- heller ikke på elløbehjul.
Pas på dig selv, Helle