Spørgsmål:

Benzodi hjælp

Dato: 06.02.2020

Køn: 

Dreng/Mand

Alder: 

25år

Hej jeg har haft et stort misbrug af rivotril og valirum i 2 uger nu og vil gerne stoppe. Mem har hørt at det kan være dødeligt, eller er det kun igennem flere månederes forbrug?

Svar: 

Hej 

Dejligt at høre at du har besluttet dig for at stoppe:-)

Du har fuldstændig ret i din bekymring. Benzodiazipiner giver nogle meget ubehagelige og farlige abstinenser, da kroppen kan gå i krampe og i værste fald kan man dø af dem..

Nu har du kun taget pillerne i 2 uger. Uden at vide hvor stor dosis du har indtaget og om du har brugt det dagligt, så min anbefaling til dig er at du over de næste 2-4 uger laver en nedtrapningsplan, hvor du evt. reducerer dosis hver 3 dag. Så skal det nok gå..

Er du i tvivl så spørg din læge eller opsøg dit lokale rusmiddelcenter, så kan du få hjælp til en nedtrapningsplan.

Venlig hilsen

Morten

Mortens billede

Besvaret af: Morten Hørup