20 år
Hej. Efter indtagelse af MDMA i weekenden har jeg haft det dårligt psykisk. Jeg har det som om, jef har angst og ikke kan holde ud, at være sammen med andre mennesker. Jeg bliver bange og utilpas. Kan det skyldes mdma, selvom det er 4-5 dage siden?

Svar fra rusmiddelekspert Morten Hørup
Hej
Tak for dit spørgsmål, som er yderst relevant for mange brugere af mdma.
Det lyder ikke rart at være dig for tiden.
Det kan sagtens skyldes dit indtag af mdma. Den ubalance stoffet skaber i hjernen, udløser hos nogle den slags symptomer du beskriver. Ofte klinger ubehaget og angsten af efter nogle dage. Måske du allerede har fået det bedre når du læser dette. Hvis det ikke er tilfældet, bør du gå til din læge og beskrive dine symptomer.
Blot til info, så er min erfaring at når man først reagerer negativt efter at have indtaget mdma, så er der stor sansynlighed for at du får det dårligt hvis du tager stoffer igen.
Pas på dig selv:-)
hilsen
Morten